שש הטעויות בתהליך מכירת הרכב

מדריך מיוחד – שש הטעויות בתהליך מכירת הרכב

שעולות לך בעצבים, בריצות, בבזבוז זמן ובהפסד כספי גדול!

איזה טעות עוצרת אותך מלמכור את הרכב שלך?

הנכס העיקרי, לאחר קנית בית, הוא הרכב.

טעות אחת, החלטה שגויה או שיקול מוטעה בתהליך מכירה עולה למוכר אלפי שקלים ולפעמים עשרות אלפי שקלים.

גם אם יש לך ניסיון וידע, זה לא פותר אותך מלקרוא את השורות והאותיות הקטנות.

הכנתי עבורך 5 תפיסות מוטעות הקיימות בציבור הרחב וקשורות במכירת הרכב שלך, תפיסות אלה עולות לך בעצבים, בריצות, בבזבוז זמן ובהפסד כספי גדול.

תפיסה מוטעית מס’1: “מאגר קונים”

הסיבה העיקרית בגללה פונים אנשים שמוכרים רכב למגרשים היא לרב מפני שהמכירה לא מתקדמת – אין טלפונים ואין קונים, אני קורא לזה מכירה “תקועה”.

הסיפור מזכיר לי את האגדה על “בגדי המלך החדשים”….כולם יודעים שהמלך עירום אבל רק ילד קטן אחד צעק “המלך עירום”. גם כאן, כולם יודעים שאין מאגר קונים אבל כולם ממשיכים לומר זאת.

החוכמה היא לגרום לקונים הפוטנציאלים ביותר להגיע לרכב שלך ואיך לגרום לכך שכמה מהם ירצו לקנות אותו ורק אחד, יוכל לשלם את המחיר הטוב ביותר!

תפיסה מוטעית מס’ 2: “אין מה לדעת במכירת רכב”

לא נכון! מכירות זה מקצוע. במיוחד כאשר מדובר בג’ונגל הזה שנקרא ענף הרכב. אחת העסקאות הגדולות והמורכבות ביותר שאדם עושה בחייו לאחר מכירת בית זה מכירת רכב. לחלק מאתנו מכירת רכב זו פרידה, אותם אנשים יעשו הכל כדי לא להיפרד מהרכב.

שתי דוגמאות: האחת, אנשים מעלים את המחיר לרמה כזו שלא ניתן למכור את הרכב ובדרך הזו הם בעצם ממשיכים לנסוע איתו וחוסכים את הפרידה.

דוגמא שנייה: מפרסמים מודעה ומחכים שיגיע קונה עם סכום הכסף המדויק בכיס בהתאם לכתוב במודעה שפרסמו. הקונה הזה לא מגיע וככה ממשיכים לנסוע עם הרכב. בינתיים ההצעות הטובות נעלמות מעיניהם.

תהליך המכירה הוא רק “קצה הקרחון” ומתחתיו נמצאים כל הקשיים האמיתיים שאת ביטויו אנו מוצאים בקושי הרגשי הרב שנוצר גם אם לא מדברים עליו או מנסים להסתירו.

אם אתה בוחר למכור את הרכב לבד, עליך להבין שבתהליך המכירה משתתף החלק הרגשי וזהו חלק בלתי נפרד ממך, מאידך, צריך לקחת בחשבון שמכירות זה מקצוע, מכירות זו שפה שצריך לדעת אותה כדי לעשות עבודה טובה.

גם מכירת הרכב שלך שונה ממכירת רכב של השכן גם אם זה אותו דגם ואותו שנת ייצור וכך ההבדל קיים בדגמים שונים, כל דגם שונה מהשני, לכן, חשוב לדעת שקיימים הבדלים גדולים גם אם הם לא נראים לעין.

איש מכירות טוב זה איש מקצוע בעל מיומנויות מכירה גבוהות, המכיר את השפה ויודע איך להתגבר על כל המכשולים.

תפיסה מוטעית מס’ 3: “יש לי זמן, אני לא ממהר…”

זאת אמירה שאין לה כיסוי. ביטוי זה מראה בד”כ על אנשים שדווקא כן לחוצים למכור את הרכב אך למרבה הפלא, הם פועלים הפוך ממה שבאמת הם רוצים והלחץ באמת יגיע כשייגמר להם הזמן.

דוגמא קטנה לכך: זוג שלא הצליח לעמוד בתשלומי מימון נאלץ למכור את הרכב ודרש על רכב ששוויו 48,000 ₪ מחיר מופרז של 57,000 ₪. כמובן, שהצעות טובות נדחו כתוצאה מהפרזה זו ולבסוף “דקה” לפני שהבנק לוקח את הרכב, מכרנו את הרכב ב- 38,000 ₪ וכל זאת בגלל ש”יש לי זמן”…”אני לא ממהר”…”יש לי מה לאכול”…

ישנן המון סיבות למכירת רכב, אני בטוח שאחת מהן היא גם הסיבה שלך וזה לא משנה מה הן.

מכאן אפשר להבין שמכירת רכב צריך לתכנן. מכירה ללא תכנון פוגעת בתהליך המכירה וכמובן במחיר הרכב.

תפיסה מוטעית מס’ 4: מטרות הפרסום-מכירת הרכב

לא מדויק! מודעות הפרסום נועדו ליצור התעניינות של קונים פוטנציאלים לרכב שלך.

חשוב לדעת-אם לא מגיעים קונים המודעה לא עושה את העבודה.

תפקיד המודעה-לעורר סקרנות אצל הקונים כדי שיתקשרו אליך ויגיעו לראות את הרכב.

לאחר קביעת פגישה לראות את הרכב, מגיע השלב של הכנת הרכב לפגישה. רכב שטופל נכון, שהוא שמור ונקי ישמור על ערכו וימנע מיקוח מיותר. ניתן לעשות “השבחה” לרכב ולתקן מבעוד מועד תקלות שבגינם ירצו להוריד ממחיר הרכב המבוקר.

הטלפונים יגיעו רק אם המודעה תהיה מסקרנת ומעניינת את הקונים.

תפיסה מוטעית מס’ 5: שהקונה ישלם דרך מגרש מכוניות, זה הכי משתלם.

האמת, זה נראה ונשמע דיל טוב אבל זה לא ממש כך, כיוון, שהמגרש אכן עובד אך חשוב לא פחות שתבין שהוא לא עובד רק בשבילך והוא יעדיף למכור רכב שהוא רכש מאשר רכב שעומד אצלו בתיווך.

ישנם מוכרים שלא מוכנים לשלם תיווך אבל מסכימים שיביאו קונים ואומרים למתווך “אם תצליח למכור, תיקח מהקונה”.

בעל המגרש יעשה את עבודתו כדי להוציא עסקה אך זה לא משנה לבעל המגרש אם הקונה ירצה את הרכב שלך או רכב אחר העיקר שהוא יקנה.

תפיסה מוטעית מס’ 6: רק מי ש”לחוץ” פונה למגרש

לא נכון! ישנם שלושה סוגי אנשים שמוכרים רכב:

אחד- אלה שמיד פונים למגרשים שיטפל להם במכירה, הם לא בלחץ, לא לחוצים הם פשוט רוצים להוריד את ההתעסקות של המכירה מסדר היום שלהם.

שתיים-אלה שפונים לכל המגרשים באזור ועושים מהרכב טיילת, אנשים אלה מאמינים שככל שיש יותר מגרשים בתמונה יש יותר קונים.

שלוש-אלה שמוציאים את הרכב למכירה לבד, הם לא בלחץ…יש להם זמן….אם לא נמכור נפנה למגרש.

בסופו של דבר, מי שנכנס ללחץ במכירת הרכב, הם אותם מוכרים שבזבזו הכי הרבה זמן בתהליך לא ממוקד לאורך תקופה ארוכה.

חשוב לזכור! אין קשר בין כמות המגרשים שיהיו מעורבים במכירה מהירה של רכב ובוודאי לכמות הקונים.

 

בהצלחה!

שי ונונו

יועץ ומומחה בתחום הרכב

buybyecar

חיפוש רכבחיפוש פשוט ומתקדם:

לא מצאת את מה שאתה מחפש? השאר פרטים ונחזור אליך

לנהוג ברכב חלומותיכם

קניית רכב משומש היא ללא ספק משימה חשובה אך לא פשוטה. כדי לבצע אותה על הצד הטוב ביותר, כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל BuyByeCar. מדובר בפלטפורמה חדשנית וייחודית באמצעותה תוכלו לקנות רכב יד שניה. וזאת, תוך ליווי אישי ומקצועי של המומחים בתחום.

סיוע בחיפוש אחר רכב

לקנות רכב יד 2 הוא לא עניין של מה בכך. למעשה, מדובר בתהליך מורכב אותו חשוב לבצע בזהירות. כדי שגם אתם תוכלו למצוא רכב יד 2 איכותי ומתאים, אתם מוזמנים ליצור קשר עם המיזם BuyByeCar. אנו נסייע לכם בכל שלב של החיפוש: החל מסינון ההצעות בהתאם לדרישות שלכם ועד בדיקת הרכב – נשמח לייעץ וללוות אתכם עד לשלב הרכישה. ושיהיה בשעה טובה!

לא מצאת את מה שאתה מחפש?

השאר פרטים ונחזור אליך

חיפוש רכבחיפוש פשוט ומתקדם:

לא מצאת את מה שאתה מחפש? השאר פרטים ונחזור אליך

טופס הרשמה

פרטים אישיים

פרטי הרכב

שיווק לעסקים במדיה שיווק לעסקים במדיה